کتابخانه آردوینو ARDUINO LIBRARY

کتابخانه آردوینو

کتابخانه آردوینو : ARDUINO  LIBRARY  به مجموعه  کدها ، فرمان ها و مثال های از پیش آماده و یا نوشته شده نوسط کاربران خبره که  به‌صورت توابع با اسم های ساده و کلیدی تبدیل شده را ، کتابخانه اردوینو گوییم.

در فولدر LIBRARIES  آردوینو تعداد بسیار زیادی کتابخانه جذاب و کارآمد برای آردوینو وجود دارد. برای مثال، کتابخانه  <LiquidCrystal.h>   می‌تواند هر فانکشن و یا کد ارتباطی  را که کاربران برای کار با  LCD   نیاز داشته باشند  در اختیار آنها قراردهد،  بنابراین با اضافه کردن این کتابخانه در پروژه خود می توانید به راحتی با سایز های مختلف  LCD  کاراکتری  کار کرده و انواع  فرمان های مورد نظر خود را از طریق  تایپ کردن نام  فانکشن در برنامه انجام دهید.

بطور مثال با تایپ دستور زیر می توانید نام خود را بروی LCD  نمایش دهید:

include <LiquidCrystal.h#

lcd.print(” my name “)

 

 

 

مدیریت کتابخانه

نرم افزار آردوینو و یا همان   IDE همانند اکثر نرم افزار های مهندسی دارای گزینه  Manage  Library  می باشد

زمانی که شما وارد مدیریت کتابخانه می شوید ، فهرست بلندی از کتابخانه‌هایی را خواهید یافت که آماده نصب  می‌باشند.

 

 

 

برای پیدا کردن یک کتابخانه مرتبط با سخت افزار خود، اسم سخت افزار و یا کلمه کلیدی از آن مثل ” LCD” را جستجو کنید تا گزینه های موجود در کتابخانه‌ا نشان داده خواهد شد. روی کتابخانه دلخواه  کلیک کنید تا گزینه   install پدیدار شود. روی آن گزینه کلیک کنید و کتابخانه به‌صورت خودکار نصب می‌شود. پس از اتمام نصب کتابخانه مدیریت کتابخانه را ببندید. دقت کنید که در طول  مدت نصب می بایست به اینترنت متصل باشید:

 

 

چنانجه کتابخانه مورد نظر بدون مشکل نصب شود و یا از قبل نصب بوده باشد  مانند عکس بالا  کلمه   “INSTALLED  ”

به رنگ سبز  در کنار نام کتابخانه ظاهر خواهد شد.

 

نصب کتابخانه آردوینو

نصب کتابخانه در نرم افزار آردوینو به دو روش قابل انجام می باشد:

  • نصب کتابخانه از طریق نرم افزار IDE  : شما می‌توانید بر روی گزینه   ZIP Library  کلیک کنید تا به شما اجازه انتخاب یک پوشه و یا یک فایل فشرده که شامل کتابخانه شماست را بدهد. توجه شود که تمامی کتابخانه‌های نصب‌شده از این روش و کتابخانه‌های موجود در آردوینو را می‌توانید در پوشه Libraries از مسیری که در آن نرم‌افزار آردوینو خود را نصب‌کرده‌اید پیدا کنید.

پس از نصب کتابخانه ، مثال های  مربوط به آن در منوی  Example قابل‌دسترسی است.

 

 

 

 

  • نصب کتابخانه از طریق سیستم عامل: در این روش پس از دانلود کتابخانه مورد نظر و ذخیره آن در مسیر مشخص از حافظه  متصل به سیستم عامل خود ، میتوانید با باز کردن  پوشه کتابخانه های آردوینو ، فایل مورد نظر را کپی و در پوشه کتابخانه های آردوینو پست کنید.

در صورتی که از سیستم عامل ویندوز و کامپیوتر و یا لپ تاپ استفاده می کنید ، می توانید  کتابخانه های آردوینو را  در پوشه  My  Document  باز کرده و فایل دانلود شده را در این قسمت  ذخیره کنید.

اکنون کتابخانه جدید نصب شده و شما قادر به استفاده از فانکشن ها و مثال های آن در نرم افزار  IDE  می باشید.

 

 

 

 

 

 

محصولات و خدمات پیشگام

*به پیشگام الکترونیک خوش آمدید ، لطفا قبل از واریز وجه راهنمای خرید را مطالعه کنید. بستن