پنل خورشیدی solar panel

پنل خورشیدی solar panel :

پنل خورشیدی solar panel یا صفحه خورشیدی وظیفه جذب انرژی موجود در نور خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی را دارد که از قسمت های کوچکتری به نام آرایه خورشیدی و سلول خورشیدی تشکیل شده است. خروجی یک پنل خورشیدی از لحاظ ولتاژ و جریان ثابت نبوده و در ساعات مختلف، با تغییر دما و با تغییر جهت تابش نور خورشید تغییر می کند. بنابر این از خروجی پنل خورشیدی نمی توان به صورت مستقیم برای برق رسانی به تجهیزات الکتریکی استفاده نمود. برای این کار از تجهیزات دیگر مانند باتری، شارژ کنترلر و اینورتر استفاده می شود.

یک پنل خورشیدی از طول عمر مناسبی برخوردار است و در صورتی که صدمه ای به سطح آن وارد نشود می توان انتظار کارکرد ۱۵ تا ۲۵ ساله از آن ها داشت. به طور معمول این صفحات بر روی پایه های گالوانیزه یا آلمینیوم سوار می شوند و باید تحت زاویه خاص و جهت خاصی قرار گیرند تا با حداکثر راندمان انرژی الکتریکی تولید نمایند. به این سازه های فلزی به اصطلاح استراکچر گفته می شود.

پنل های خورشیدی را می توان به سه دسته پنل خورشیدی مونوکریستال، پنل خورشیدی پلی کریستال و پنل خورشیدی نانو تقسیم بندی نمود. نوع مونوکریستال و پلی کریستال بسیار کاربردی بوده و به راحتی در بازار یافت می شوند.
این پنل ها در توانهای مختلف مانند   ۱۰ , ۲۰ , ۴۰ ,۵۰ ,۸۰ , ۱۰۰ , ۱۵۰ ,۲۰۰ , ۲۵۰  Watt تولید و عرضه می شوند که بسته به میزان توان مورد نیاز از یک یا چندین پنل  در کنار یکدیگر استفاده می شود. در محاسبات توان مصرفی  ،  آمپر باطری ها و توان  اینورترها  می بایست  بسته به گراف های سازنده ، شرایط محیطی ، همزمانی بار ها ، طرح های توسعه و ..  توجه نمود تا از  هزینه های مضاعف  و احیانا  خطرات و ایجاد  حادثه  جلوگیری شود.
پیشگام الکترونیک آماده همکاری در طراحی و اجرای انواع سیستم های برق خورسیدی را در کنار شما عزیزان دارد.

محصولات و خدمات پیشگام

*به پیشگام الکترونیک خوش آمدید ، لطفا قبل از واریز وجه راهنمای خرید را مطالعه کنید. بستن